IX Międzynarodowy Festiwal Wokalno-Organowy | 14, 28 sierpnia, 11, 25 września 2022 | Kościół pw. M. M. Kolbego

IX Międzynarodowy Festiwal Wokalno – Organowy

Międzynarodowy Festiwal Wokalno – Organowy w Jelczu-Laskowicach od niemalże dekady gromadzi miłośników muzyki organowej. To niezwykle cenne wydarzenie wpisane na stałe w mapę imprez kulturalnych regionu, zostało zapoczątkowane i jest z pasją kontynuowane przez parafię pw. św. Maksymiliana Marii Kolbego oraz Miejsko-Gminne Centrum Kultury w Jelczu-Laskowicach. Festiwal budzi uznanie występami najwybitniejszych wirtuozów muzyki organowej oraz oryginalnym połączeniem brzmienia tego królewskiego instrumentu z bogatym instrumentarium i wokalistyką. W 2022r. festiwal został objęty patronatem honorowym Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Cezarego Przybylskiego oraz patronatem medialnym TVP3 Wrocław.

Wydarzenie będzie z pewnością wyjątkowe, ponieważ odbywa się w roku dwóch ważnych jubileuszów 15-lecia istnienia Centrum Kultury oraz 35-lecia nadania Jelczu-Laskowicom praw miejskich.

Motywem przewodnim tegorocznej 9. edycji Międzynarodowego Festiwalu Wokalno – Organowego będzie „niesienie dobrej nowiny”, a charakteryzować go będzie różnorodność stylów muzycznych, emocji i obsady, przez co stanie się podróżą przez historię muzyki. Każdy koncert będzie oparty na kompozycjach z różnych epok muzycznych. Usłyszymy utwory średniowieczne, barokowe, romantyczne oraz współczesne. Pieczołowicie dobrany repertuar i zaproszeni artyści udowodnią słuchaczom, że muzyka organowa jest wyjątkowa w każdym wydaniu. Festiwal rozpoczną Patryk i Aleksandra Podwojscy, młodzi, bardzo utalentowani artyści. Ich koncert będzie kwintesencją muzyki organowej i śpiewu klasycznego. W kolejnej niedzielnej odsłonie po raz pierwszy zaprosimy na spotkanie z muzyką gospel w wykonaniu Sienna Gospel Choir – muzyką, która narodziła się w XIX wieku w Stanach Zjednoczonych. Nietuzinkowym koncertem będzie także połączenie mistrzowskiego wykonania organowego Katarzyny Olszewskiej z kwartetem waltorniowym – Hornet Quartet. Ostatni koncert będzie pełen ekspresji i pasji, a wszystko to za sprawą kwintetu smyczkowego, akompaniamentu pozytywu oraz wzruszającego wokalu solistek Karoliny Sikory i Katarzyny Hołysz w wyjątkowym dziele G.B. Pergolesiego „Stabat Mater”.

W tym jubileuszowym roku serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników dobrej muzyki na 9. Międzynarodowy Festiwal Wokalno – Organowy. Jesteśmy przekonani, że ciekawe koncerty, odbywające się we wnętrzu i atmosferze obiektu sakralnego, wzbudzą wiele pozytywnych emocji i wzruszeń, które zostaną na długo w Państwa pamięci.

Wstęp na wszystkie koncerty w ramach festiwalu jest wolny.

 

IX Międzynarodowy Festiwal Wokalno – Organowy

14 sierpnia – Patryk Podwojski – organy, Aleksandra Podwojska – sopran
28 sierpnia – Sienna Gospel Choir
11 września – Katarzyna Olszewska – organy, Hornet Quartet – kwartet waltorniowy (Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny i Piotr Kowalski)
25 września – Łukasz Romanek – pozytyw, kwintet smyczkowy (Jan Kutkowski, Anna Kutkowska, Adam Garnecki, Mariusz Dziundzio, Michał Kubica), Katarzyna Hołysz – sopran, Karolina Sikora – sopran

 

14 sierpnia – Patryk Podwojski – organy, Aleksandra Podwojska – sopran
Program:
Improwizacja – Preludium i Fuga w barokowym stylu
J.S. Bach, Ch. Gound – Ave Maria
R. Schumann – 6 etiud kanonicznych op.56 – nr 4, nr 5
F. Durante – Vergin tutto amor
G. Rossini – Crucifixus z tzw. małej mszy
F. Nowowiejski – III część (Epilog) z III symfonii organowej (Lourdzkiej)
L. Vierne – Ave Verum
F. Peeters – Largo op.71 nr 2
L. Luzzi – Ave Maria
Improwizacja – Choral Varie nt. Bogurodzicy
Improwizacja – Toccata w stylu XX w. symfonizmu organowego

 

Patryk Podwojski
Ukończył studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie organów prof. R. Peruckiego w 2018 r. oraz dr hab. H. Dys. W 2021 r. ukończył kolejne studia w klasie improwizacji organowej prof. W. Seifena na Universität der Künste w Berlinie. W latach 2015- 2021 pełnił funkcję organisty Archikatedry w Gdańsku – Oliwie. Patryk Podwojski brał udział w licznych konkursach organowych m.in. Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie, którego został laureatem. Jest wielokrotnym finalistą i zwycięzcą ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów organowych m.in. XXVI Międzynarodowego Konkursu Organowego w Rumii, IX i X Międzynarodowego Konkursu Organowego im. J.P. Sweelincka w Gdańsku, Międzynarodowego Konkursu Organowego „Vox Polonica Petropolis” w Petersburgu. Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych organistów. Patryk Podwojski pełni funkcję prezesa Fundacji Promocji Sztuki im. F. Nowowiejskiego, z którą organizuje szereg festiwali organowych. Jest założycielem i dyrektorem kilku Festiwali w Polsce. W 2017 r. wydał swoją debiutancką płytę, którą nagrał na wielkich organach bazyliki archikatedralnej w Gdańsku – Oliwie. W 2018 r. wspólnie z innymi trójmiejskimi organistami wziął udział w pierwszym na świecie nagraniu wszystkich partit chorałowych D.M. Gronaua, gdańskiego kompozytora i organisty baroku. Płyta została wydana przez Akademię Muzyczną w Gdańsku. Patryk Podwojski koncertuje aktywnie w kraju oraz za granicą jako kameralista oraz solista. Artysta jest również założycielem i prowadzącym ImPro Akademię – inicjatywę, która ma na celu nauczanie i popularyzowanie improwizacji organowej w Polsce.

Aleksandra Podwojska
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I st. nr 2 im. F. Chopina w Warszawie w klasie gitary. Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Studiów nad Rodziną Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku – specjalność śpiew solowy. W swoim repertuarze posiada utwory muzyki dawnej i współczesnej. W 2019 r. debiutowała rolą Zefira w operze ,,Apollo i Hiacynt’’ W. A. Mozarta, wystawionej w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Brała czynny udział w spektaklach operowych i projektach artystycznych realizowanych przez Akademię Muzyczną w Gdańsku takich jak: ,,Dydona i Eneasz’’ – H. Purcella, ,,Mała Msza’’ G. Rossiniego, ,,Apollo i Hiacynt” W.A. Mozarta. Współpracuje również z Fundacją Promocji Sztuki im. F. Nowowiejskiego.

 

 

28 sierpnia – Sienna Gospel Choir
Program:
Send up Judah
For every mountain
Expect a miracle
Panie mocy moja
Niech Cię Pan błogosławi
Chwal Go – Anthem of praise
In the sanctuary
Uwielbiam
Hosanna
Don’t cry
There’s a leak in this old building
He reigns
He turned it
Jestem, który jestem

Sienna Gospel Choir
Warszawska formacja grająca żywiołową muzykę gospel. Założycielką, dyrygentką i kierownikiem muzycznym chóru jest A. Bajak. Każdy koncert to prawdziwa eksplozja energii, której nie da się zapomnieć. Ekumeniczny charakter chóru podkreśla misję budowania dialogu. Gospel to miejsce spotkania różnych kultur, wartości i ludzi. Przez ponad 20 lat swojej działalności chór brał udział w dużych festiwalach zarówno w Polsce, jak i za granicą (Wielka Brytania, Grecja, Łotwa, Węgry), setkach koncertów, wydarzeniach miejskich (dni miast, Wielka Iluminacja Warszawy, WOŚP), eventach, akcjach społecznych i charytatywnych. Chór miał przywilej oficjalnie reprezentować Polskę na dwóch międzynarodowych festiwalach chóralnych zdobywając 3 złote medale. Podczas European Choir Games (Łotwa 2018) wywalczył złoto w kategorii Open Competition oraz złoty medal w Grand Prix of Nations. W International Choir Competition & Festival (Grecja 2019) zwyciężył w kategorii Popular Music & Jazz. Zespół współpracował z wieloma znanymi artystami polskiej i zagranicznej sceny muzycznej, brał udział w projektach telewizyjnych, radiowych a także filmowych (The Voice of Poland, Must be The Music, Mam Talent, Jaka to Melodia, Pytanie na Śniadanie, Taniec z Gwiazdami). W styczniu 2020 r., jako pierwszy chór gospel w Polsce, wystąpił w Pałacu Prezydenckim podczas corocznego spotkania ekumenicznego. Sienna Gospel Choir ma na koncie dwa albumy świąteczne tradycyjnych polskich kolęd i pastorałek w autorskich aranżacjach. Ponadto ma w repertuarze wiele singli, które znajdą się na zbliżającym się, kolejnym albumie.


11 września – Katarzyna Olszewska – organy, Hornet Quartet – kwartet waltorniowy
Program:
J.S. Bach – Fantasia G – dur BWV 572
A. Marcello – Adagio from Concerto in c minor
C. Balbastre – Suitte “Votre bonte Grand Dieu”
T. Dubois – Cantilene Nuptiale
T. Dubois – Toccata G – dur
K. Turner – Fanfare for Barcs
C. Debussy – Trois Chansons
J. S. Bach – Choralvorspiele
W. Kotoński – Quartettino na 4 rogi
E. Bozza – Suite for 4 horns


Katarzyna Elżbieta Olszewska
Ukończyła gdańską Akademię Muzyczną im. S. Moniuszki w klasie organów prof. R. Peruckiego. Uczestniczyła w licznych mistrzowskich kursach muzyki organowej, prowadzonych m. in. przez: M. Slechtę (Czechy), G. Bovet’a (Szwajcaria), U. Spang-Hanssena (Dania). Od 1992 r. jest organistką Bazyliki Archikatedralnej w Gdańsku – Oliwie, gdzie dokonuje prezentacji słynnych organów oliwskich dla turystów z całego świata, a także koncertuje dla osobistości świata polityki, nauki, kultury i biznesu. Katarzyna Olszewska koncertuje jako solistka oraz kameralistka na festiwalach muzycznych o randze międzynarodowej na terenie całego kraju oraz za granicą. W 2005 r. wraz z gdańskimi muzykami nagrała płytę CD „Wielkie Organy Archikatedry w Gdańsku Oliwie”, która otrzymała nominację do Nagrody Akademii Fonograficznej Fryderyk 2006 w kategorii Album Roku Muzyka Solowa, płyta ta otrzymała status złotej płyty. W 2022 r. z wokalistami oraz chórem Cartusia nagrała CD „Ave Maria w Raju Maryi”. Katarzyna Olszewska w swoim repertuarze posiada utwory kompozytorów od wczesnego baroku po muzykę współczesną. Od 2007 r. jest dyrektorem artystycznym Kartuskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej. Równolegle z działalnością artystyczną prowadzi pracę dydaktyczno – pedagogiczną w szkołach muzycznych na Pomorzu, a jej uczniowie są laureatami konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych. Za swoje osiągnięcia na gruncie artystyczno-pedagogicznym została odznaczona przez Ministra Obrony Narodowej w 2000 oraz 2001 r. medalem „Za zasługi dla kultury w Wojsku Polskim”, a w 2012 r. Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej przyznał jej nagrodę indywidualną „Za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce”, a w 2017 r. otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej.

Hornet Quartet
Jeden z najprężniej działających zespołów blaszanych w Polsce. Zespół charakteryzuje szerokie i jednolite brzmienie. Gabriel Czopka, Michał Szczerba, Łukasz Łacny i Piotr Kowalski, soliści czołowych orkiestr symfonicznych w Polsce, aktywnie biorą udział w popularyzacji waltorni w Polsce. W 2017 r. zdobyli pierwszą nagrodę na konkursie kwartetów waltorniowych podczas International Horn Symposium w Natal w Brazylii. W 2015 r. zdobyli Srebrny Medal podczas 7. Międzynarodowego Konkursu Muzycznego dla Solistów i kameralistów SVIREL w Słowenii. Koncertowali w najznakomitszych salach koncertowych Polski i Europy. Występowali na festiwalach muzyki kameralnej w Polsce i za granicą. Współpracują z kompozytorem i wieloletnim waltornistą Sydney Symphony Orchestra K. Machalą, a także P. Pudło i J. Stokłosą, który dedykował zespołowi trzy kompozycje. Koncertują w powiększonym składzie, zapraszając do udziału wybitnych artystów takich jak K. Turner i K. Mascher. Jest to połączenie wykładu historycznego z koncertem na 10 waltorni, napisanym w hołdzie ofiar II Wojny Światowej. Do udziału w projekcie zapraszani byli znakomici waltorniści: S. de Leval Jezierski (Berliner Philharmoniker), L. Benucci (Florence Opera), D. Bonet Piris (Orquestra Sinfonica de Barcelona), A. Afanasiev (Mariinsky Theatre Sankt Petersburg), G. Curyła (Malaysian Philharmonic Orchestra). Hornet Quartet jest zespołem rezydującym przy CORNO – Brass Music Festival w Zielonej Górze, największym festiwalu muzyki blaszanej w Polsce. Repertuar zespołu obejmuje głównie klasyczną muzykę współczesną, rozrywkową oraz filmową. Prezentują utwory polskich kompozytorów XX i XXI wieku. Najczęściej wykonują utwory napisane oryginalnie na kwartet waltorniowy.

 

25 września – Łukasz Romanek – pozytyw, kwintet smyczkowy (Jan Kutkowski, Anna Kutkowska, Adam Garnecki, Mariusz Dziundzio, Michał Kubica), Katarzyna Hołysz – sopran, Karolina Sikora – sopran
Program:
J.S. Bach – Passacaglia c-moll BWV 582
G. B. Pergolesi – Stabat Mater

Łukasz Romanek
Ukończył wrocławską Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego. Studiował w klasie organów prof. M. Czajki (w latach 2006-2008) oraz prof. A. Chorosińskiego i dr. P. Rojka (w latach 2008-2011). W 2020 r. ukończył Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach pod kierunkiem prof. J. Gembalskiego. Łukasz Romanek koncertuje jako solista i kameralista. Występował w wielu kościołach i salach koncertowych w Polsce, a także w Belgii, Holandii i Niemczech. Obecnie posługuje jako organista i dyrygent chóru w parafii pw. św. Maurycego we Wrocławiu. Jest również pedagogiem w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu, gdzie prowadzi klasę organów oraz zajęcia z improwizacji organowej. Jest również dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego w Jelczu-Laskowicach.

Kwintet smyczkowy
To kameralna formacja stworzona przez pięciorga przyjaciół, których łączy wspólna pasja, miłość do muzyki i apetyt na wspólne granie. Pełen wyjątkowej charyzmy kwintet tworzą pierwsze i drugie skrzypce, altówka, wiolonczela i kontrabas. Ich muzykę charakteryzuje elegijny nastrój, urzekająca melodyka i ogrom niuansów, odkrywanych z każdym kolejnym akordem. Instrumenty pełnią jedynie rolę narzędzia, przekazującego nam piękno misternie ułożonych obok siebie dźwięków. Choć na co dzień muzycy występują w repertuarze solowym, specjalnie z okazji IX Międzynarodowego Festiwalu Wokalno-Organowego w Jelczu-Laskowicach zaangażowali się we wspólny projekt.

ks. Jan Kutkowski
Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 6 lat. Studia na Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. M. Grabarczyka i prof. D. Kwiecińskiej – Erenz ukończył w 2012 r. W czasie studiów współpracował z orkiestrą „Colegium F” oraz Filharmonią Poznańską. W latach 2012-2016 związany z Warszawą oraz Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, w której pełnił funkcję koncertmistrza. Z orkiestrą tą dokonał wielu nagrań płytowych i radiowych oraz odbył szereg koncertów w Polsce i za granicą. Występował z najlepszymi dyrygentami oraz solistami z Polski i ze świata. W 2016 r. zakończył zawodową działalność artystyczną i wstąpił do Metropolitalnego Wyższego Seminarium Duchownego we Wrocławiu. W maju 2020 r. przyjął święcenia kapłańskie. Obecnie pełni posługę w pw. Parafii Św. Maurycego we Wrocławiu.

 

Anna Kutkowska
Absolwentka z wyróżnieniem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. K. Szymanowskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec mgr. T. Stockiego. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie skrzypiec prof. dr hab. J. Haufy oraz mgr J. Kreft. Jest laureatką wielu konkursów ogólnopolskich oraz międzynarodowych takich jak m. in. Ogólnopolski Konkurs Bachowski im. S. Hajzera w Zielonej Górze, Międzynarodowy Konkurs Zespołów Kameralnych w Rzeszowie, Turniej Kameralny w 3 Odsłonach w Bydgoszczy. Brała udział w projektach orkiestr młodzieżowych takich jak: Polska Orkiestra Młodzieżowa LYO (lider II skrzypiec), International Lutosławski Youth Orchestra (koncertmistrz) oraz Santander Orchestra. Współpracowała również z Filharmonią Poznańską oraz Orkiestrą Collegium F. Jest laureatką Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Wrocławia oraz Stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Gra na niemieckim instrumencie z XVIII w.

Michał Kubica
Rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku 6 lat. Po ukończeniu Państwowej Szkoły Muzycznej im. L. Różyckiego w Gliwicach rozpoczął studia na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, w czasie studiów pobierał również nauki u mgr E. Epstein podczas wyjazdu w ramach wymiany Erasmus. W roku 2020 Michał Kubica uzyskał tytuł licencjata w klasie mgr R. Pujanka. Tego samego roku rozpoczął studia na altówce na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w klasie dr hab. E. Guzowskiej oraz prof. dr. hab. L. Bałabana. Michał Kubica jest laureatem licznych konkursów takich jak King’s Peak International Music Competition, I-wszy Ogólnopolski konkurs na altówkę solo im. S. Kamasy, Sugree Charoensook International Music Competition, Międzynarodowy Konkurs Muzyczny OPUS 2021. Wraz z kwartetem smyczkowym zdobył nagrody na konkursach: I International Online Music Performance Competition, 8. Turniej Kameralny w 3 odsłonach. Michał Kubica udziela się również w projektach kameralnych oraz orkiestrowych. Brał udział między innymi w: International Orchestra Institute Attergau, International Lutowsławski Youth Orchestra, Game Music Festival, Szczecin Classic, Muzyka Naszych Czasów.

Mariusz Dziundzio
Tytuł magistra sztuki otrzymał na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie prof. T. Górnego. Swoje umiejętności zdobywał na licznych kursach mistrzowskich pod okiem znakomitych profesorów, m.in.: T. Martin, C. Rotaru, P. Iuga, R. Ibragimov i innych. W latach 2011-2017 kontrabasista w Orkiestrze Symfonicznej Indii (Mumbai), wielokrotnie współpracował z Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej NFM, Orkiestrą Kameralną Leopoldinum, Orkiestrą Kameralną „Ricordanza”, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus.

 

 

 

Adam Garnecki
Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego, którą ukończył pod kierunkiem prof. S. Firleja, dr. hab. M. Misiaka oraz dr. K. Karpety. W trakcie roku akademickiego 2019-20 kształcił się także na kierunku “wiolonczela jazzowa” pod okiem S. Brauna w Hochschule für Musik, Theater und Medien w Hanowerze. Od 2019 r. członek Baltic Sea Philharmonic, a od 2016 r. współzałożyciel i członek Polskiej Orkiestry “Kameralna N-Harmonia”. Uczestnik licznych projektów orkiestrowych, tj: Royal Concertgebouw Orchestra Meets Young, Santander Orchestra, International Lutosławski Youth Orchestra, Akademia Orkiestrowa Narodowego Forum Muzyki, Młoda Filharmonia AUKSO, Culture Orchestra, Młoda Polska Filharmonia czy Lutosławski Youth Orchestra. Stypendysta rektora AMKL we Wrocławiu oraz programu Scandinavian Cello School. Wielokrotny uczestnik Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej w Nysie, a od 2018 r. członek zespołu organizującego ten festiwal. Uczestnik kursów mistrzowskich z wybitnymi artystami, tj. J. Ocic, M. Flaksman, M. Lidström, J. Kullberg, R. Trainini, A. Gebert, J. Shaw, J. Grimm, M. del Gobbo, P. Pandolfo, K. Michalik, T. Strahl, S. Braun czy E. Reijseger.

 

Karolina Sikora
Absolwentka Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku (klasa prof. R. Minkiewicza) oraz Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu (klasa prof. R. Behle). Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz prestiżowego programu stypendialnego DAAD w Niemczech. Laureatka IV Konkursu Wokalnego im. L. Różyckiego w Gliwicach (I Nagroda), VI Konkursu Wokalnego dla Młodych Śpiewaków Operowych im. Rimskiego-Korsakowa w St. Petersburgu (III Nagroda), XXIII Konkursu Operetkowego R. Stolza w Hamburgu (II Nagroda). W 2006 r. została przyjęta do Studia Operowego przy Teatrze Maryjskim w St. Petersburgu. Na scenie operowej debiutowała w 2009 r. rolą Jasia w Jasiu i Małgosi E. Humperdincka w Staatstheater Lüneburg. Następnie występowała w Theater Forum w Hamburgu w Dialogach Karmelitanek F. Poulenca (Mère Marie) oraz w produkcji scenicznej „Pasji wg św. Jana” J.S. Bacha w reżyserii R. Wilsona w Operze w Kiel. Od września 2009 r. związana z Operą Bałtycką w Gdańsku. Od 2014 r. występuje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Współpracowała również z Operą na Zamku w Szczecinie oraz z Operą Krakowską.

 

Katarzyna Hołysz
Ukończyła Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu prof. K. Pakulskiej. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, jak również Międzynarodowych Przesłuchań Wokalnych Kammeroper Schloss Rheinsberg. Na stałe współpracuje z wieloma filharmoniami i orkiestrami w kraju i za granicą, na czele z Filharmonią Narodową w Warszawie. Miała zaszczyt współpracować z wieloma wybitnymi dyrygentami. Szczególnym wydarzeniem w karierze był występ w partii Madame w operze F. Poulenca „Głos człowieczy” we własnym, autorskim przekładzie na język polski, wystawionej w kompozytorskiej wersji z fortepianem. Wśród najważniejszych wydarzeń w karierze artystki trzeba wymienić udział w międzynarodowej produkcji opery „Złoto Renu” R. Wagnera pod kierownictwem muzycznym J. Lathama-Koeniga. Miała też zaszczyt wystąpić w koncercie z towarzyszeniem muzyków Filharmonii Wiedeńskiej, wykonując cykl „Rueckertlieder” G. Mahlera. Wielkim triumfem okazała się ostatnio kreacja Benigny w nowej inscenizacji „Czarnej maski” K. Pendereckiego w reżyserii M. Weissa w Operze Bałtyckiej i Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. Regularnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. Kissingensommer Festival w Bad Kissingen, Festiwal Wielkanocny L. van Beethovena, International Opera Arias Festival T. Pattiera w Dubrovniku i inne. Współpracuje z teatrami w Polsce i Niemczech, wykonując na ich scenach głownie pierwszoplanowe partie ze światowego repertuaru operowego. Była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Bayreuther Festspiele. Za swoje kreacje wokalne otrzymała liczne nagrody i wyróżnienia. Od 2020 r. na zaproszenie Akademii Fonograficznej jest członkiem kapituły przyznającej Muzyczne Nagrody Fryderyk.

 

 

 

Zobacz także: